PABA

PABA
Το PABA συχνά πιστεύεται ότι είναι ένα μέλος του συμπλέγματος βιταμινών Β αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι μια πραγματική βιταμίνη. Το PABA είναι μέρος της δομής του φυλλικού οξέος. Η δράση του PABA στους ανθρώπους δεν είναι ακόμα πλήρως κατανοητή αλλά φαίνεται να εμπλέκεται στο μεταβολισμό των αμινοξέων και των ερυθροκυττάρων.
Που βρίσκεται. Το συκώτι, τα αυγά, το φύτρο σταριού και η μελάσσα είναι καλές πηγές PABA.
Ημερήσια λήψη. Δεν υπάρχει Συνιστώμενη Ημερήσια Δόση (Recommended Daily Allowance, RDA) για το PABA. Προτείνεται η μέγιστη λήψη με συμπλήρωμα να είναι 30-100mg ημερησίως.
Συμπτώματα έλειψης. Η έλλειψη PABA μπορεί να οδηγήσει σε παθολογικές καταστάσεις του δέρματος, όπως απώλεια του χρώματος του δέρματος και έκζεμα, καθώς και σε ευερεθιστικότητα ή κατάθλιψη.
Υψηλή δοσολογία. Το PABA φαίνεται να είναι απολύτως ασφαλές στις περισσότερες δόσεις, αλλά πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι 8g ή παραπάνω την ημέρα μπορεί να προκαλέσουν αδιαθεσία, πυρετό και διαταραχές στο ήπαρ.
Θεραπευτικές χρήσεις. Εκτός από τη συμπερίληψή του σε χαμηλά επίπεδα σε πολυβιταμινούχα συμπληρώματα, η κύρια αποδεκτή χρήση του PABA είναι ως ένα «φάρμακο» για τη λεύκη (παθολογική κατάσταση που χαρακτηρίζεται από τον αποχρωματισμό του δέρματος). Επίσης, το PABA έχει χρησιμοποιηθεί σε περιπτώσεις σκληροδέρματος (σκλήρυνση του δέρματος) και ερυθηματώδη λύκου (σοβαρή πάθηση του δέρματος). Παρόλα αυτά, οι δόσεις που χρησιμοποιήθηκαν σε κλινικές μελέτες γι’ αυτές τις περιπτώσεις ήταν εξαιρετικά υψηλές και δεν πρέπει να λαμβάνονται χωρίς τη συμβουλή γιατρού. Το PABA χρησιμοποιείται και τοπικά για την προστασία από την ηλιακή ακτινοβολία, αλλά δεν έχει αποδειχθεί η δράση αυτή.




Παρα-ἀμινο-βενζοϊκὸ ὀξὺ-PABA.
Σ.Η.Δ.

?
Τροφὲς
mg/100 gr.
Ἡλιόσποροι
62
Συκώτι
0,52
Μαγιὰ μπύρας
0,49
Σιτάρι
0,037

Δεν υπάρχουν σχόλια: